tisdag 8 april 2014

En flygande start på dagen

Jag vaknade från en dröm där jag köpt en flygtur, extra dyr biljett för extra bra plats. Planet lyfte och började göra loopar och tvära svängar, och helt plötsligt blev jag medveten om att jag inte hade något säkerhetsbälte på mig. Det fanns inget! Och gick det inte lite väl långsamt i den sista loopen? Jo, mycket riktigt saktade planet in och piloten tog sikte på motorvägen under oss, för att använda som landningsbana. Uppröd och skakad kom jag tillbaka till kontoret där jag köpt biljetten, men eftersom hela historien var så absurd vågade jag inte kräva pengarna tillbaka fastän jag ville.

Och så missade jag bussen hem.

God morgon, världen! Idag ska jag skriva klart en VFU-rapport, göra ett fyrstämmigt arr för sång, lära mig några låtar inför ensemblen som startar nästa period och öva några körstycken. Kanske dirigera lite också, det börjar bli hög tid att lära sig.

/Elin

Inga kommentarer: