tisdag 29 april 2014

Upp i solen, ner i en pizza

Då var en inspelningsdag äntligen till ända. Den som jag preppat för från och till sedan förra veckan och varit lite stressad över och i slutändan sett fram lite emot. Det ska bli fyra korta reklamfilmer för Texas Longhorn (oj vad jag älskar att få se insidan på företag under filminspelningsomständigheter!) och jag fick äran att vara inspelningsledare. Fast jag hade också hand om rekvisita. Och lite kostym. Hux flux var jag scripta också, inga konstigheter.

Jag har redan lagt mig, behöver jag säga det? Det blev snabbmat när vi kom hem (Fotografen var produktionens fotograf, himla trevligt att jobba tillsammans och vi var ett alltigenom superskönt team) och sedan en lång, het dusch. I runda slängar har jag varit igång i 15 timmar, klockan ringde 03.45.

Ja, det är så tidigt att man inte riktigt tror att ett dylika klockslag existerar.

Ja, det var onaturligt vackert när solen gick upp över Gröna Lund.

Nej, jag har inga bilder på bergochdalbanan i akvarelljus.

Men jag har de här, från restaurangen i Hammarby Sjöstad; väder, vind och en smygtitt!




/Anna

2 kommentarer:

Vilse sa...

KUL! Min favoritinspelningsledare/kostymansvarig/scripta ihop med superfotografen! Kan inte slås.

Kära Syster sa...

Ja, det var verkligen kul! Hoppas att resultatet blir lika bra!

/A