torsdag 24 april 2014

Upp till halsen och lite till

I tisdags kröp det i hela kroppen efter det långa påsklovet, jag var utsvulten på aktivitet och stimulans. Så det var välkommet att träffa kören på kvällen och komma igång igen. Onsdagen började i lagom takt med de första lektionerna efter praktikperioden, så himla skönt att vara tillbaka! Sedan började uppgifter smyga sig på, saker jag förträngt hoppade fram ur sina mörka vrår och överraskade mig från alla håll. Plötsligt uppdagades det att jag enligt mitt schema är dubbelbokad för resten av terminen på onsdagar och jag sprang fram och tillbaka mellan lärare som alla tyckte att deras kurser var viktigast. Efter ett besök i biblioteket visade det sig att boken jag behövde ha läst till på fredag inte alls stod där den skulle, och när jag till slut kom i säng snurrade det i huvudet av inlämningar, körkonserter och noter i en allmän röra.

Så... Back in business.

/Elin

Inga kommentarer: