lördag 21 juni 2014

Route 66, westbound

Hur mycket jag än tycker om Williams är det nog ingen bra idé att stanna där för alltid, även om jag tänkte det första kvällen. Efter att ha åkt upp och ner till Grand Canyon i tre dagar var det dags att åka vidare västerut. 


Vi åkte förstås Route 66 och stannade till vid knasigaste stället, Hackberry General Store. Eller, "a blast from the past", som kvinnan bakom disken kallade det.



Delmål ett: Hoover Dam.



Coolt att se Colorado River komma ner från bergen där vi precis varit, men utöver det var det mest... Varmt. Helt sjukt varmt. Och det var entréavgift till allt, så vi satte oss snart i bilen igen och drog på AC:n för fullt. Hittade ett motell i Boulder city, nu sitter jag och väntar på pizza som vi tar med till vårt sjukt stora rum. Sen, om vi orkar, gör vi Las Vegas. Märklig resa, det här!

/Elin






2 kommentarer:

Vilse sa...

Älskar när jag kan höra din röst i det du skriver. Underbara bilder. Keep em coming! (den där du ligger på klippan och vilar under er vandring är såå fin!)

Kära Syster sa...

Tack! Det känns bra att ha möjlighet att blogga, så har jag liksom kvar allting sen. Hoppas vi ses snart!