söndag 31 augusti 2014

Sommarlovet och Låtskrivarmånad: så gick det

Jobbade sista dagen i butiken idag (fast jag går förmodligen dit i morgon igen pga lite personalbrist) och sa YEY! Vill inte räkna hur många veckor jag jobbat, känns som hela juli och augusti. Vilket ju var lite rätt åt mig, som tog ut sommaren i förskott och åkte på roadtrip på andra sidan världen.

Men jag har ju faktiskt varit mer ledig, spelat med Lureena på både festivaler och båtar och firat mammor på 60-årsdagar (okej, en i alla fall). Och åkt på Skaparhelg med tre fantastiska kvinnor! Kanske något av det bästa. Jag vet inte om jag skrev så mycket om det då, men vilken grej det är att vara i ett så oerhört positivt och uppmuntrande sällskap och göra det man älskar. Det sitter kvar länge, längre är New York.

Och Låtskrivarmånad då? Eh... hm. Men nej, vet ni vad, jag tänker inte gömma mig bakom skämskudden och hitta på ursäkter. Jag tänker utan omsvep och rakryggat erkänna att jag har så gott som ignorerat min kreativa månad, det har helt enkelt inte funnits utrymme för kreativitet. Det lilla jag har gjort, däremot, det har jag gjort bra och är stolt över. Gott så. Jag hoppas att kreativiteten kommer smygande snart, och att låtarna som bränner i blocket får hitta någonstans att landa.

Och i morgon börjar skolan. Jag har längtat, gått och sagt till alla att vad SKÖNT det ska bli att få lite lugn och ro efter sommarens gnetande i butiken, tills jag läste igenom alla mail från olika kursansvariga. Kursplaner, examinationer, litteraturlistor, och en första vecka som vad jag kan se handlar om studiemotivation och övningsteknik. Är jag en dålig människa som inte orkar läsa allt? Det ser ju bara så enbarmligt TRÅKIGT ut.

Å andra sidan hade jag ett mail från en sånglärare som ville att jag skulle ringa henne och boka in sånglektioner, och ett annat från körprofessorn som undrade vilka som hänger med på höstens resa till Danmark.

Det blir nog bra det här...



/Elin


1 kommentar:

Vilse sa...

Klart det blir bra! Och nån låt har det väl ändå blivit? *hoppas få höra nåt till helgen*