måndag 1 september 2014

Matar mig med alla otrevligheter jag kommer åt

Det går inte att titta på romantiska komedier eller lyssna på glad-pop när man gräver efter karaktärernas mörkaste hemligheter. Med undantag för Breakfast at Tiffany´s förra helgen (fy sjutton vad bra den var och fy sjutton vad jag grinade i slutet!) ser filmhistoriken i det här hushållet ut som följer (hade jag vågat titta på skräckfilmer hade jag gjort det, bara säger):





Samtliga med intressanta antagonister och en plot där hjälten lägger livet som insats. Mmmm ... Ond bråd död och läskiga typer. Kanske det finaste jag vet. (Lucy, förresten. Den är makalös. Se!)

/Anna

2 kommentarer:

L sa...

Sitter på jobbet och läser en morddom och inser att ibland överträffar verkligheten dikten... Burr! En riktig mardröm, fast på riktigt.

Kära Syster sa...

Det är väl tyvärr allt som oftast på det viset, att människor är kapabla till värre än vi kan föreställa oss. Världen är rutten.

/A