torsdag 23 oktober 2014

Från instudering till konsert

Jag började med instuderingen igår, googlade Ingvar Lidholm så gott det gick (internet, jag tycker att du ligger lite efter vad gäller svenska moderna tonsättare och deras verk?) och hann med en bra stund på soffan också. Sen åkte jag in till skolan, kvävde en gäspning och repade med Kammarkören en sista gång innan vår resa till Köpenhamn nästa vecka. Efteråt åt jag (medhavd, vi är studenter) middag med några av dirigentstudenterna, som visade sig vara på väg till Skeppsholmen för konsert med Radiokören. En avslutning på en masterclass för dirigenter arrangerad av Lunds universitet.


De sjöng bland annat Schönberg, vilket passade mig bra då herr Lidholm var mycket influerad av honom. Himla fint, var det.

Nu sitter jag mest och gäspar och tittar på en ruta i min mall för instudering där jag skrivit "kontext" med stora bokstäver. Jag tror jag ska köpa en krukväxt idag.

/Elin


Inga kommentarer: