onsdag 12 november 2014

Halvtid: onsdag

Jag gjorde det där YouTube-träningsprogrammet igår (datorn höll ut hela halvtimmen) och HAHAHA vilken träningsvärk jag har idag! Ni vet, sådär så att man skrattar när man kliver (rullar) ur sängen.

Idag har jag soft morgon pga har bestämt att jag är ledig på onsdag förmiddag, efter alla körer på tisdagskvällen. Det går helt enkelt inte att somna. Men de är så fina, alla mina körsångare! Igår träffades vi efter ett uppehåll på en vecka (pga feber) och det var ett glatt återseende. De kommer fram och pratar efteråt och är så glada, och skriver fina saker på FB om hur kul de hade. Alla borde ha en kör.

För övrigt blev jag väldigt glad av Stina Oscarsons krönika i dagens DN, om den eviga konflikten mellan konsten och kapitalismen. "Ett riktigt samtal bygger på försöket att förstå och att därefter söka bemöta motståndarens starkaste argument, inte det svagaste", skriver hon. Jag älskar när man eftersöker samtal i stället för diskussion, det känns så mycket mer konstruktivt.

Nej men, om man skulle ta sig ut i ljuset ett tag? Innan det försvinner.

/Elin

4 kommentarer:

Vilse sa...

Alla borde ha en kör! Låt oss trycka T-shirts och sånt. Starta en rörelse.

För övrigt ska jag se Så som i himmelen med mina tvåor och treor om en vecka. Körsubstitut.

Kära Syster sa...

T-shirts, lätt! Fast jag tänker mig att Svenska Körförbundet kanske ligger före med den tanken.

Ur vilket perspektiv ser ni filmen?

/E

Hanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vilse sa...

Ur ett berättartekniskt perspektiv. Det blir en lättsam avslutning efter den tunga romananalysen som de just gjort och min tanke är att de får öva att lyssna på svenska och sen kör vi en filmdiskussion där det kan framgå om de 1) fattat språket och 2) införlivat de litterära begrepp vi jobbat med medan vi diskuterar dramaturgi och karaktärer. Typ.