lördag 13 december 2014

9. Vinterdäck

Okej, så det var på minuten att vi hann byta däck innan det blev olagligt att behålla sommartofflorna på.

Det blev en hyfsat dramatisk scen.

Det var kväll, det var mörkt. Vi hade en ficklampa, ett Däckbytarproffs och en Hejaklack. Och så Butter som var kall, trött och på ganska dåligt humör.

Däckbytarproffset låg på marken och drog alla bultar, Hejaklacken skuttade lite improvisatoriskt och försökte lätta upp stämningen. Butter frös.

Men sedan dess: Jag är så lycklig när jag kör till jobbet över att bilen är preppad för vinter. Det känns tryggt.

Nu saknar jag bara mina egna vintersulor. Jag har fortfarande de tunna läderskorna som jag haft sedan tidig höst medan de vinterfodrade, vattentäta står oanvända i garderoben och suckar och längtar ut. Vad? Har jag glidit ifrån ämnet? Jajaja, det finns verkligen inte mycket att säga om vinterdäck förutom just:

Jag tänker på dem varje dag och det gör mig lycklig.

Eftertexter:
Däckbytarproffs – Fotografen
Hejaklack – Strumpan
Butter – jaja, det var jag

/Anna

4 kommentarer:

Vilse sa...

Älskar eftertexterna. Det var stort av dig.

Kära Syster sa...

Vilse: Not my proudest moment...

/A

Vilse sa...

Vi har alla varit där. Lovar.

Kära Syster sa...

Vilse: Det tröstar.

/A