onsdag 28 januari 2015

Händer ja, say WHAAAT?!

Kunder i studion och offertförfrågningar och bokningar och leveranser och ...
Jag håller balansen, dirigerar med hela armarna, undviker hål och ler hela tiden.

Nyårslöftet med att skriva lite varje dag börjar tära på mig. Lite varje dag är för l i t e. Men hjärnan är upptagen med att svara på mail och skriva offerter och tänka ut roliga saker att lägga på instagram. (Vi har ett instagramkonto på jobbet nu, kära vänner!) Eftermiddagarna och kvällarna är för mörka. Tröttheten för nära.

Pew.

Dessutom är jag mitt i ett kapitel som inte fungerar (en gammal darling, ja) och som nu blir helt annorlunda. Med små snuttar varje kväll, har jag ingen riktig översikt på hur skeendet egentligen blir. Jag behöver läsa i ett svep, koncentrerat. Känna orden och rytmen och ta tempen på begripligheten.

Men när?

(Jag vet: bara gör.)

/Anna

3 kommentarer:

Kära Syster sa...

Bara gör! Men faktiskt, det måste ju funka också. Synd att man inte är en maskin ibland. Men… nästa helg?

/E

Vilse sa...

NÄSTA HELG!! Tjena vad jag längtar efter ER! Och Anna, jag känner såååå igen mig i det du skriver - trots att jag just nu skriver timmar och åter timmar i streck, känner jag ett växande behov av att läsa igenom alla ändringar i ett svep; få med mig känslan av det första in i det andra, helheten. Livsviktigt, faktiskt.

Så. Nästa helg? =)

Kära Syster sa...

Elin och Vilse: JAJAMEN, NÄSTA HELG!!!

/A