söndag 1 februari 2015

Grattis på första februari! En poetisk månad.

Efter en heldag i butiken igår spenderade jag kvällen med min soffa, ett glas vin och skrivboken, skrivandes deppiga texter. Inte alls så tragiskt som det låter däremot, det var en av de bättre kvällarna på länge. Det här med poesi, jag tänker att jag måste bli bättre både på att läsa och att skriva. (Liv skrev några intressanta inlägg om det i dagarna, jag tror att det var det som inspirerade.) Det var länge sedan jag hade någon låtskrivarinspiration, och det skulle vara skönt att komma igång med skrivandet, vilket som helst.

Så min plan för februari: sminka mig svart runt ögonen (det är bara en känsla) och alltid ha en diktsamling i väskan (och börja uttrycka mig svårt). Kanske skriva en dikt om dagen? Vi säger så. Dikter kan vara väldigt korta, har jag hört.

Tips på vad jag ska läsa?

/Elin

3 kommentarer:

Kära Syster sa...

Elin: inga tips tyvärr. Men februari! Grattis!

/A

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Det låter bra! Få saker får en att känna sig lika svår som att bära runt en diktsamling i väskan. ;-)

Och förstås, kul att du blev inspirerad av mina inlägg. Sådant lyser upp en annars mulen februarimåndag. :-)

/Liv

Villeosagamamman sa...

Åååh, dikter! Kanske skulle jag släpa med mig en diktsamling imorgon?!