tisdag 3 februari 2015

I en annan del av Stockholm: Jean Sibelius!

"Finlandia" är en favoritlåt sedan gammalt, men sök upp Jean Sibelius på Spotify och lyssna på vadsomhelst! Det är filmiskt, lättsamt och lagom vemodigt.

Jag var tvungen att släppa arbetsuppgifterna en stund för att plita på manuset med Sibelius i lurarna.

Annat som händer i studion är att jag nyss målat naglarna, för ikväll ska jag på teater med Sandra som uteslutande har de bäst målade naglarna i min bekantskapskrets. Jag kommer aldrig att nå hennes nivåer, men hey, man får anstränga sig lite. Plus: har ändå tänkt måla naglarna i en halv evighet.


/Anna

1 kommentar:

Sandra sa...

Ansträngningen uppskattas! Resultatet var fint! Klart man snofsar till sig lite när man ska gå på Shakespeare-tragedi, även om Shakespeare-tragedi är detsamma som splatterfilm live. (Eller nja, själva plotten har ju i det här fallet hållit sig sedan 1603.)