fredag 13 februari 2015

Nytillskott i bokhyllan

Jag satt och ojade mig i helgen över att jag inte förstår mig på posei, och att jag inte har någon hemma. Så när jag var på Myrorna häromdagen passade jag på att inhandla två nya böcker, en väldigt fin samling av Erik Axel Karlfeldt och så en mindre fin, men praktisk, upplaga av en nobelpristagare.


Hittade också Jeanette Winterssons "Varför vara lycklig när man kan vara normal?". Älskar att handla böcker second hand, det är som bibliotek fast utan förseningsavgift.

/Elin

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

"Som bibliotek fast med förseningsavgiften inkluderad", kanske? Sorry, ska hålla mig till saken: HURRA! POESI! Nu kan du snart lära mig hur man gör.

/A

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Åh, fiiint! Marmorerade omslag på böcker är allt något alldeles särskilt! :-)

Anna: Det finns inget hur man gör! (Åtminstone började jag inte tycka om att läsa poesi förrän jag slutade att leta efter hur man skulle göra.)

/Liv