fredag 6 mars 2015

Fredag (kanske tråkigaste rubriken, men hallå, jag försöker)

"Hur har du haft det senaste veckan"? var det någon som frågade mig igår. "Som vanligt", svarade jag. Inget händer. Kanske den mest händelselösa veckan någonsin. Jag övar, går till skolan, repar med kören och bandet och lagar mat med varierande ambitionsnivå. Klär mig i svart, svart svart. Utomhus grått, grått, grått, med undantag för lite sol som lyser in och avslöjar dammet.

Men jag låter mig inte luras. Under den händelselösa ytan ligger något och gror, något som behöver tid på sig för att växa och våga sig ut i ljuset. Jag vet inte vad det är än, men jag känner att det är på gång. Så jag lagar en till intetsägande måltid, övar samma preludium för hundrade gången och går samma väg till bussen.

Och låter det gro.

/Elin

1 kommentar:

Skriviver sa...

Det låter faktiskt ganska härligt. Jag är säker på att det är något fint, det där som gror. Ta väl hand om det!