söndag 8 mars 2015

Helgen levererar

Vet ni hur lång Bachs H-mollmässa är? Ungefär huuur lång som helst! Ungefär så lång som så stel i nacken att armen inte riktigt vill hänga med när jag skriver. Ungefär så lång att jag darrar lite av blodsockerdipp där jag sitter på bussen hem. Men vet ni hur bra den är då? Så bra att jag uthärdade två timmar i ovanstående tillstånd utan problem. Eloge till Tre Kronor Barockorkester (japp, precis så nördigt som det låter) och Sofia Vokalensemble, vilka jag omedelbart mailade och erbjöd mina vokala tjänster. 


Helgen i övrigt då? Jotack, den innehöll både polsk folkdans, att gå vilse på Söder och plötsligt befinna sig mitt i ett demonstrationståg, samt en massa fina människor och gapskratt. Mycket bra helg, jag ger den fem av fem möjliga. Kan verkligen rekommendera detta med lediga helger! 

Nu ser jag fram emot Syster Ysters återkomst till staden och min egen, lite mer blygsamma, semester nästa vecka. 

/Elin 

Inga kommentarer: