fredag 17 april 2015

Med betoning på lite

Sitter och fredagssoftar med John Mayer och kaffe. Känns helt rätt, efter att ha snoozat i en och en halv timme och sedan däckat på soffan efter frukost. Lite… trött idag?

Men jag tar mig rätten, efter att ha vikarierat som dirigent för en kyrkokör i Sollentuna i går kväll. Det var himla spännande, att bara få en bunt noter och en adress att infinna sig på. Man vet ju liksom inte: är de snorbra? Kan de sjunga över huvud taget? Kan jag ge dem någonting, eller kommer jag att stå som en skolflicka och inte veta vad jag ska säga?

Det gjorde jag inte. De var precis lagom bra, på den nivå jag väntat mig, och jag och min vikariepartner (vi var två från samma utbildning) hade en massa bra saker att säga och jobba med. Succé!

Nu ska jag rusa till bussen. Jag har ju faktiskt lite att göra idag.

/Elin

Inga kommentarer: