lördag 2 maj 2015

Från krogkör till gamla minnen, bara en vanlig helg

Min kör sjöng ju i fredags! Och jag såg en brasa! Men inget av det fångade jag på bild, så det hände nog inte. Men om det hände så var det en ganska surrealistisk upplevelse. Tänk er en överfylld kvarterskrog i en söderförort, en valborgsafton då det dessutom precis visats en Hammarbymatch på storbilds-TV:n. Tänk er sedan en kör på ca trettio personer som tränger ihop sig bredvid baren och sjunger poplåtar för full hals för att överrösta sorlet. Som sagt, surrealistiskt. Och sjukt kul! Ta kören till folket, liksom.

Idag har jag rensat. Jag började med garderoberna i fredags, fortsatte med förrådet idag. Allt det där som jag skulle ha gjort mig av med för ett och ett halvt år sedan, när jag flyttade hit, men inte hann. Till exempel har jag reflekterat över hur många rautrar man egentligen behöver (tre är definitivt för många) och hur många kjolar jag borde göra mig av med (jag rensade ur tre, det verkade rimligt att behålla resterande tjugoen).

Städa bland gamla saker och minnen, man får lite perspektiv. Fast det får vi ta en annan gång, nu står potatisen i ugnen och andra säsongen av "Orphan Black" kräver att bli tittad på.

/Elin

Inga kommentarer: