fredag 30 oktober 2015

En oväntad vändning

Det gick väldigt bra med genomläsning av manus här i början av veckan. Men så var jag hembjuden till kompis på middag för att prata hennes manus och efter det behövde veckan ägnas åt att fixa nytt kylskåp ungefär.

Och så var det fredag.

Och jag har inte alls läst klart och gjort alla markeringar i texten som jag hade velat fixa inför helgen.

För i helgen ska all magisk kraft kopplas på och ska jag banne mig S K R I V A. Med sällskap under högst improviserad skaparhelg.

Det började som en långsökt undran på mail från Hanna. (Och ärligt talat, hade det inte varit hon, hade det varit jag.) Kunde det möjligtvis vara så att jag inte hade några särskilda planer för Allhelgonahelgen?

Haha, vilket skämt. Jomen visst, händelsevis så hade jag inga planer annat än att slänga gammalt kylskåp, rensa ut gamla grejer och måla en vägg. Skriva tillsammans säger du? *hivar planerna i återvinningen*

Skriva går före.

Så plötsligt ska jag snart hämta Hanna från tåget och så flyttar vi in hos Elin som städat och tänkt ut mat (vi är trots allt hyfsat rutinerade på att anordna skaparhelgsstämning vid det här laget) och där ska vi klamra oss fast tills vi måste ta avsked vid tåget på söndag igen. Visst vore det väl hemskt spännande om jag är färdig med första redigeringssteget till dess?

*packar tidningen Skriva*

/Anna

3 kommentarer:

Emmelie sa...

Heja heja!

Kära Syster sa...

Javisst Emmelie!

/A

Skriviver sa...

Yes! Så bra för er! Håller tummarna för att ni fått typ GALET mycket gjort :)