tisdag 20 oktober 2015

Vad jag gör när jag inte bloggar

Eftersom jag bara jobbar 75% borde jag utan problem kunna peta in en massa skrivtid både före och efter jobbet. Men det går fortfarande så väldigt s e g t och dagarna, veckorna, månaderna sipprar iväg och det blir i n g e n t i n g.

Fast till exempel nu sitter jag kvar på jobbet efter att allt viktigt är avklarat och petar vidare på synopsisen som jag påbörjade förra veckan. Har kommit halvvägs, fram till de där partierna som är så väldigt svåra att få till i boken, så nu blir det spännande att se om jag kan lösa knutar som inte låter sig lösas i det långa formatet.

I övrigt läser jag böcker. Det kanske låter självklart, men jag läser så mycket och så fort jag kan. Tvingar mig att sluka kapitel innan jag somnar om kvällarna istället för att fjös-läsa två stycken super-noga. Hemligheten är hålla så högt tempo som det bara går och det är en ny och härlig känsla.

Och så bygger jag hus. I helgen till exempel, var vi i skogen och spacklade det som ska bli vårt sovrum. Jag passade på att lyssna till löven som föll fastän det var alldeles vindstilla.

/Anna

2 kommentarer:

Vilse sa...

Läsa böcker är en sån bra uppfinning. Jag tar med mig massor ur den helt påtvingade kurslitteraturen rakt in i Allt som vi lovat. Hur bra?? Hur oväntat? Mycket.

Men ställ inte massa höga krav på dig själv. Det blir ändå bara mörkare ute. Du har ditt synopsis och du har dina funderingsstunder och kompisskrivtid lite då och då. Boken k o m m e r. Du gör ju allt rätt. Puss!

PS. Fast en slottssemester hade suttit rätt fint nu, va?? Synd att man skriver B-uppsats och har alla helger uppbokade.

Kära Syster sa...

Vilse: Japp boken kommer. Men jag är OTÅLIG och därför DESPERAT vilket är anledningen till att jag febrilt greppar alla knep jag kan komma på för att ta mig och boken vidare. Men synopsis känns verkligen som rätt spår just nu. Slott hade varit en dröm. Jag kan bara inte motivera det när jag inte p r o d u c e r a r nåt vettigt. Kanske till våren?

/A