måndag 21 december 2015

Star Wars

I fredags såg vi nya Star Wars – The Force Awakens och det var SÅ BRA! De förhandsrecensioner jag läst trots att jag försökte blunda, utlovade precis det jag fick: en igenkänningstrip till barndomen.

Min relation till Star Wars är inte så mycket spekulationer kring vem som är vad och hur olika folkslag egentligen hänger ihop eller ens vad skeppen och vapnen och planeterna heter. Jag bryr mig heller inte så mycket om att prequels-filmerna som gjordes är skitdåliga, jag lät bli att se dem.

När jag var liten lekte vi inte Star Wars, vi samlade inte på Star Wars-grejer och jag kan inte ens minnas att vi pratade särskilt mycket om Star Wars (och hade vi gjort det hade vi såklart pratat om Stjärnornas Krig, inget annat). Men vi tittade på filmerna, om och om igen. Helst under varma sommarlovsdagar då vi kröp ner i gillestugan och petade in vhs-kassetterna i videon och plöjde alla filmer tills de var flimriga och svajiga av allt spolande fram och tillbaka. Under de timmarna som filmerna varade levde vi Star Wars och när allt var över tittade vi från början igen.

Med det sagt ser jag fram emot att besöka första bästa biograf under julen och ta en vända till i jedi-land.

Lämpligt Star Wars-nagellack: Black Galaxy

Barnsligt förtjust, ja!
/Anna



2 kommentarer:

Vilse sa...

*försöker stamma fram någon sorts sammanhängande lovprisning men snubblar på orden inför det sagolika*

Kära Syster sa...

Det är bra Vilse, vi ska inte spoila. :)

/A