tisdag 26 januari 2016

Trettiofem

I söndags fyllde jag år, trettiofem! Enligt vissa beräkningar är jag medelålders nu och jag har tyckt att det är fint. Ända till i går när jag åkte till jobbet med tårtresterna, omsluten av gråmulet slask.

Var det måndagsdepp? Eller en ovälkommen släng av ålderskris? Jag som älskar måndagar och känslan av att bli äldre, klokare och mer komplett för varje år som går.

För min del är det bara att bestämma mig: så länge det inte bryter ut något mer kroniskt svårmod, håller jag mig till inställningen att allt går över.

Trea-femma liksom. GRATTIS till mig!

Födelsedagsbrunchtillverkning
Lillstrumpan överraskade innan jobbet!
En bok: Bea Uusmas "Expeditionen"
/Anna


2 kommentarer:

Emmelie sa...

STORT grattis till dig! Borde vi inte ha en skrivhelg snart igen? Så får jag bjuda på en fika som försenad födelsedagspresent :)

Kära Syster sa...

Emmelie: Tack tack tack! Och GÄRNA!

/A