tisdag 15 mars 2016

Det borde finnas en sticka att kissa på

Ibland önskar jag att någon kunde gå bredvid en och berätta hur man mår, och varför. Är jag trött för att jag sovit för lite eller för mycket? Har jag ätit ordentligt, borde jag äta mindre, andra tider, något helt annat? Har jag rört på mig för lite nu igen? Ok, just den vet jag svaret på.

Sökningsvecka på KMH, vilket innebär stress för dem som söker in till nästa år och ledigt för oss andra. Alla lektioner inställda, en hel vecka att… jobba i kapp? Börja på nya projekt? Städa? Vila? Det är den stora frågan. Hittills jag jag mest gjort ingenting och känt mig missnöjd, vilket ju bara är slöseri med tid. Antingen jobba eller vara ledig, det finns inga mellanting. Så nu gör jag en sista kraftansträngning och styr upp körrepet inför kvällen, sen tror jag det får vara nog. Ledigt resten av veckan, eller tills lusten att göra något vaknar.

/Elin

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Låter lite som om du behöver den där vilan mest. Det är därför du inte får nåt gjort tror jag. Så pusta ut, gör ingenting (om du inte absolut måste, du vill inte missa deadlines) och när din skaparlust återvänder vet du att du är utvilad igen. Sådär, doktor Anna ordinerar!

/A

Kära Syster sa...

Sicken klok doktor! Och märkligt nog känns det ju mycket bättre när någon annan säger det. Så tack!

/E