tisdag 1 mars 2016

Grattis på första mars!

I januari, när det var som mörkast och tröttast, var mitt mål att "ta mig förbi mars". Och sedär, nu är mars här och det känns som att det kan komma bli en rätt lättsam månad trots allt.

Solen skiner, det är lugnt på jobbet eftersom "alla" har sportlov och jag hinner ta igen några högar som hopat sig.

Dessutom läste jag färdig mitt manus igår. Hela sista kapitlet ryker, men jag har ju som sagt en aning om vad det istället ska innehålla. Hursomhelst, pdf-version nr 9 är fulltecknad av gula markeringar och kommentarer, nu är det bara att hugga tag och börja redigeringen. Men först: skapa ett nytt Scrivener-dokument.

Hej version 10. Välkommen till världen. Nu ska vi leka.

/Anna

2 kommentarer:

Skriviver sa...

Jag blir verkligen lite uppiggad av din optimistiska ton. Jag önskar att jag kände så där inför mitt manus. Men det är väl problemet att det faktiskt inte är genomskrivet fortfarande (att det finns rätt stora textsjok som saknas) och att jag inte har tänkt färdigt ännu. Just tänkandet är så otroligt svårt, tycker jag ;)

Kära Syster sa...

Skriviver: Det är SKITSVÅRT att tänka, och jag brukade tro att de bästa idéerna uppstår när man gör annat, men så funkar det inte för mig. Jag blir INSPIRERAD när jag gör annat, men det är inte samma sak som att lösa knutar. Mina bästa grejer har jag kommit på när jag fokuserat all tankekraft på ett problem i storyn som måste lösas och samtidigt vankat av och an i ett rum. Plus med musik i hörlurar. (Detta är precis hur det gick till på en skaparhelg, de andra lät mig hållas som tur var.) Ibland är man i det svarta tänkar-stadiet, ibland i det fluffiga "jag-klarar-vad-som-helst"-stadiet. Härligt att kunna smitta med optimism, hoppas du hittar en bra ingång att dyka ner till tanke-grejerna igen!

/A